Thursday, January 31, 2013

........just write......

....Assalamualaikum...

Hi......hurm...sebenarnye nak tdo dah tadi...tp entahlah...fikiran xmenentu...jadi I'm walking for a while....kah3...blogwalking je...tu yang xkurus2...sebab asyik dok blogwalking je....kalo walking tu boleh gak kurus cket kan....huhu...

Ntah la....dalam dunia ni...hidup xkan pernah sunyi dari bermacam dugaan kan....lumrah kehidupan....sebenarnye td ingt nak tulis sal cinta dan benci....tapi maybe esok je la...lagipun panjang gak entry tu...so kemuadian la....

Aku terfikir juga....pelik betul....kenape ade manusia yang tidak jujur disaat kite xpernah tipu die....kenape tidak sedar hakikatnye kite cuma nak jujur dengan die...dengan ceritakan hal sebenar....dengan meluahkan rase sebenarnye dihati...dengan cuba untuk mendapat penjelasan....namun tetap, masih sama.....

Aku lebih suka manusia yang jujur...sukar sangatkah? Aku sekurang2nya tidak akan marah dengan berpanjangan jika seseorang itu jujur sejak mulanye.....semua orang pasti sama...jika tahu sesuatu hal dari mulut orang lain, maka ia lebih pedih dan sakit berbandingdari tuan punya mulut....tapi prinsip aku, jujur dengan aku...then everything can be settle....itu je...xkan susah nak bercakap benar...jujur...namun, paling penting, jujurlah pade diri anda...

Ade juga yang bile berkata, tidak sedar hakikatnye menyinggung perasaan orang lain dengan xsengaja...lalu disalah sangka....well...xsemua orang boleh bersangka baik....sebab manusia ni tiada persamaan dalam pemikiran,mentality....setiap darpada manusia ni unik, berbeza namun relevan....(cm lagu terbilang UMK plak)...

ye, jika tidak suka, nyatakan dari awal....kan lebih senang....

Dan hakikatnye memang benar...inilah kehidupan....macam2 ade....cm astro...dan ini peringatan untuk aku juga...

Well...aku pun xtahu ape yang aku merepekkan ni....tapi I'm just telling you what i am disappointing with...(ntah betul ke x englishnye ye)..hurmm..biarla...

Ok la...baik tdo dari merepek....nite....

~saranghae~

No comments:

Post a Comment