Wednesday, January 23, 2013

Rumah Idaman....

...Assalamualaikum...

Hi....good day everyone....lately selalu terfikirkan untuk ade rumah sendiri...
Pasti semua diantara kite ingin punyai rumah sendiri...
dalam entry lepas..aku ade nyatakan aku teringin sangat rumah traditional korea....hahaha
Ngarut je kan...tp jika dapat buat memang sangat gembira....tersangat gembira...
Namun jika tidak kesampaian....aku ingin rumah yang sederhana saje...
Akibat terlalu banyak tengok cter korea..aku jadi giler cket dgn design rumah mereka...
Contohnya bilik bacaan didalam cerita Secret Garden...


Cantikkan? Malah bagi aku sempurna...ade banyak buku...meja untuk berbincang...personal desk...kerusi santai....bagi aku ia sebuah library yang sempurna untuk sebuah rumah....
Malangnya...ruang yang digunakan terlalu besar...dan perabotnye mewah...kalau aku dapat kawen dengan dato' boleh la impikan rumah begini...tap xmungkin kan...jadi aku cuma berangan je la....tapi aku masih berangan jika tak mampu miliki rumah yang besar seperti cerita secret garden ni...aku harap aku boleh bina sebuah rumah seperti rumah Teacher Kang didalam cerita Dream High...walaupun tiada ruang yang begitu besar...namun rak buku ade dimana2....


Ini ruang tamu...maaf gambar tidak jelas...gambar ni aku printscreen dari cter tu la...jadi xjelas sangat...ade book shelf besebalah tv....dan dibelakang sofa tu kn...belakang wanita berbaju merah....
Bagi aku ianya juga sempurna....boleh menyusun koleksi hadiah/plat dan buku mahupun majalah...senang dan baca sambil tunggu iklan habis ke kan....
Malah dalam cter ni...kebanyakan ruang aku sangatlah suka....


Bilik ni sesuai kan untuk anak lelaki...seperti mereka berdua....


Mungkin ini sedikit jelas dengan susunan perabot di bilik ini....simple kan....yet beautiful....aku suka yang macam ni...


Ini pula ruangan keluarga tingkat atas....sangat menarik kan....banyak ruang dipenuhi dengan buku...aku juga ingin rumah begini...banyak ruang yang ade bookshelf...jadi anak2 aku akan rajin baca buku....


Aku tidak mengharapkan rumah aku begitu besar...cukup sekadar ade ruangan untuk aku dan keluarga...rumah seperti diatas ni cukup bagi aku...seperti ape yang aku idamkan....ade pkok2 menghijau..malah aku juga boleh tanam pokok2 bunga di laman.....ade kerusi dan buaian untuk bersantai....ini sudah memadai bagi aku.....dan cukup selesa bagi aku....

Well....semua orang ingin seperti yang diangankan...aku juga...namun sekiranya aku tidak mampu...aku akan terima seadanye ape yang aku dapat dimasa depan....aku cuma ingin hidup yang sederhana.....insya'Allah...
ok...jumpa lagi ye.....

No comments:

Post a Comment