Wednesday, January 23, 2013

Dear Sakinah....

......Assalamualaikum....

Nur Sakinah Hj Wahbi...I never forget u....best u are best friends that I had ever met....
Just now, I am walking at her blog...I never forget her blog...there is an new entry...so I guess, she have some problem now...(wah...betul ke x grammar aku ni...penat la english ni...)


Inilah die...sakinah wahbi...gambar ni, gambar last aku dengan die....banyak gambar lain sebelum2 dinner ni...gambar yang lebih cantik...namun inilah gambar dimana hari terakhir aku ambil gambar dengan die....hari2 selepas dinner ini rasenye tiada lagi gambar aku dengan die berdua....

Cantik, ayu dan sopan....seawal aku sem 1 aku kenal dan mula rapat dengan die....aku sendiri lupa bagaimana aku boleh rapat dengan die...ape yang aku ingat, dulu masa kami di Balau (hostel umk)....dorm die bersebelahan dengan aku....jadi aku selalu juga pergi kelas bersama die...mungkin dari situ kami mula rapat.....kemudian setelah pindah ke hostel baru kami juga berada dibilik yang sama...katil bersebelahan...


Inilah die katil kami....katil aku sebelah kanan..cadar plain blue....die cadar bunga2...kami begitu rapat dulu...malah dimana ada die, disitu ada aku...dimana ada aku, disitu ade die....aku rindukan saat2 itu....sewaktu kite berada di sem tu....disini tempatnye...selalu kite gelak ketawa...malah didalam bilik ini juga  aku kenakan die ketika hari lahir die....aku masih ingat die menangis2 nak kotak hadiah yang pakwe die bagi...kelakar bila tengok balik video tu....

Kita banyak harungi perkara, peristiwa bersama...dimana ade konflik dengan roomate...macam2 lagi la...disini juga mula kenal dengan fathin....ahhh..banyak jika ingin diceritakan....setelah berpindah ke blok baru...kita msih sebilik...masih rapat...masih tidur bersebelahan....malah selalu buat aktiviti bersama....ketika sem 3, dimana orang tidak bercakap dengan sesiapa..malah sentiasa bermasam muka..tiada siapa berani bertegur sapa...namun kamu sajalah yang berani....orang xtahu mengapa...namun org xmarah pula jika kamu katakan ape2 ketika itu...hurmm...

Namun segalanye berubah...setelah kamu mula kenal dengan budak fasa tu...malah orang juga memutuskan untuk tidak bertegur dengan kamu....kenape? sebab orang berkecil hati agaknye...setelah ade tuduhan orang abaikan kamu....biarkan kamu sendirian...lalu orang lakukan perkara itu betul2...sedang kamu memerlukan seseorang untuk berbicara.....

Disaat ini..bila difikirkan kembali...oranglah yang memusnah perhubungan kite yang begitu baik dulu...yang begitu rapat....yang macam kembar....orang betul rindu saat itu...dimana bila cuti hari2 kamu akan msj org...kalo xreply kamu call....begitulah kite dulu....bila sem baru buka, xsabar nak p pantai timur beli barang sama2....I miss u so much....really....I miss the moment when we are close together....
Orang memang silap bila buat keputusan jauhkan diri dari kamu dulu.....Malah begitu mudah terpengaruh dengan keadaan sekeliling.....

Ketika orang mula menyesali ape yang orang lakukan...orang cuba berbaik semula....sebenarnye bukan tiade sedikit pun simpati pade kamu....malah sebenarnye xingin kamu jadi begitu....namun kamu ade hana ketika itu...jika tiada siapa disaat itu, org pasti akan pergi juga memujuk kamu...bukan tidak sayang..namun kecewa dengan ape yang berlaku ketika itu....sedang org anggap kamu macam adik sendiri....
Sudahlah...malas nak ungkit lagi saat itu....

Namun setelah kejadian itu..kite tidak begitu rapat seperti sebelumnye...betul...orang dapat rasakan itu...sehingga kini....baru orang sedar..orang tidak pernah hargai kamu.....walaupun org sayang kamu...namun mungkin org tidak pandai mempamerkan sayang itu....org betul kesal ketika org jauhkan diri dari kamu ketika sem 4 tu....betul...kalau tidak...mungkin sehingga kini...kita msih serapat ketika sem 1 dan 2 dulu...

Namun...terima kasih sebab sudah menjadi sahabat terbaik....sangat baik....malah org yang tidak menjadi sahabat kamu yang baik....tak sangka kite tidak serapat dulu....lagi......namun..orang bersyukur sangat bertemu insan seperti kamu.....

Sakinah....orang mohon banyak2 kemaafan dengan kamu....sebab banyak perkara yang orang buat kamu terluka....malah sedih....dan terima kasih kerana banyak membantu org selama ni...xkira dalam apa jua aspek....org harap kamu berbahagia dan dirahmati Allah di Sri Aman sana....hanya kiriman doa yang sering org utuskan buat kamu sekeluarga.....

I really miss you.....


~Semoga persahabatan ini kekal hingga ke syurga~

No comments:

Post a Comment