Thursday, January 24, 2013

Aku......

....Assalamualaikum....

Sebelum  aku lena....aku terfikir seketika...
Well...aku memang bukan budak yang baik....dari luaran mungkin kelihatan baik...kelihatan sopan...namun didalam diri aku....jauh berbeza dengan luaran...

Selalunye aku ni akan buat keputusan yang terburu-buru...betul...itu kenyataannya....memang aku suka buat sesuatu ikot perasaan...bila marah sukar dikawal...namun cepat pula menyesal...inilah hakikatnye aku....Aku sendiri tidak faham diri aku...tidak betul kenal diri aku...pernah ade seorang senior aku dulu....die kenal aku...die tahu persis tindakan aku...malah die selalu tenangkan bila aku rasa marah....namun itu dulu...

terkadang aku memang menyalahkan orang sekeliling aku...especially orang2 terdekat aku...betul....bagaimana aku dididik...beginilah aku....lalu aku akan salahkan orang lain dalam setiap hal yang berlaku....namun dalam jangka mase tertentu....aku akan berfikir kembali....maybe itu silap aku....kalo bukan aku yang kawal diri aku, siapa lagi yang akan lakukan.....? lalu aku akan menyalahkan diri sendiri pula...hidup aku huru hara..tiada hujung pangkalnye....

entahlah....mungkin stress yang melampau menyebabkan aku rase hampir nak gler jugak la....rase terhina...rase kecil...diperkecilkan....segala macam rase selalu aje ade didalamkotak minda ini....entahlah...dari dulu aku cuba belajar untuk berfikiran positif dan berbaik sangka...namun sukar nampaknye.....

Kebencian...kemarahan..dendam...segala macam perasaan yang boleh hancurkan diri aku sendiri...tidak mampu aku lawannye dengan sendiri....aku selalu cuba...namun setiap kali juga aku gagal...aku tidak mampu kawal diri aku sendiri...

Buat insan2 diluar sana...yang mengenali diri ini...yang mungkin kenal sedikit...yang mungkin aku pernah lakukan perkara yang kurang baik pade kalian semua....maafkan aku....aku tahu aku mungkin dengan sengaja menyakitkan hati kalian.....namun aku memohon maaf atas segalanye....buat semua...maaf aku pinta...walaupun hari ini bukan hari raya...namun...aku betul2 harapkan kemaafan dari setiap orang yang pernah aku buat salah....betul....

aku selalu cuba berubah..namun selalunye tidak lama....sukarnye nak berubah...dan aku masih begini...
entahlah....aku tak tahu kenapa...aku harap aku seorang individu yang ketika aku di bangku sekolah rendah....semasa aku di darjah 1...dimana aku tidak salahkan sesiapa atas ape yang berlaku pade aku....tidak cemburu dengan adik beradik aku....malah akan berusaha dan bersemangat belajar walaupun selalu kena rotan akibat tidak kenal huruf....memandangkan itu pengalaman pertama aku bersekolah dan mengenal huruf...jadi aku lakukan dengan baik.....

alangkah baiknye jika aku dapat lakukan seperti itu disaat ini....disaat aku berputus asa....disaat aku rasakan tiada lagi harapan untuk aku.....can I be like that again????
I really want be good as first time I go to school....

No comments:

Post a Comment