Wednesday, February 6, 2013

.....semalam dan hari ini....



Hai semua....rasanye aku banyak tengok tv kot...macam2 cerita aku tengok...banyak mase free kan....biasa la...kali ni nak ceritakan sal cerita debunga lalang...dah habis tadi....cerita yang bagi aku menyentuh perasaan...aku pun tidak faham kenapa ade seorang ibu yang sangat benci anaknya...padahal anak kandung...yang keluar dari rahimnya sendiri...tapi dibenci...pelik bukan...itulah yang diceritakan didalam debunga lalang...

Bagaimana akhirnya Aisyah terlalu berkecil hati sehingga ibunya nazak pun die tidak ingin melawatnya...itulah sebenarnye dalam kehidupan, bila ade kata-kata yang betul2 menyakitkan..yang betul2 terguris...kerana kata2 sebelumnya menjadikan pelbagai kesan di hati....mungkin kerana dendam...mungkin hanya kerana tersangat terluka....jadi akibatnye begitulah...

Ramai yang selalu gunakan alasan jangan jadi derhaka...oleh seorang ibu..oleh seorang suami...ramai...namun hakikatnye, perlu lihat juga diri sendiri....macam cter cerekarama sabtu hari tu...sama juga...memang ramai yang claim yang cmtu..katanya itu hak mereka....entahlah...aku bukan baik pun nak ceritakan semua ini....

Namun sebenarnye...hakikatnye....jika semalam kite pernah mengguris hati dan perasaan seseorang itu...belum tentu pada hari ini die akan melupakan perkara itu..kita mungkin lupa...namun orang yang berkecil hati itu tidak akan lupa..tidak akan pernah....

Jadi...
Siapa kata semalam tiada kaitan dengan hari ini....kerana semalam hari ini kita begini....jadi bersyukur dengan apa saje yang berlaku....bermuhasabah diri...

Aish...pandai tol aku cakap kan....sebenarnye aku juga tujukan entry ni buat diri aku....
Apa yang aku tlis sebenarnye adalah ape yang aku lihat, bace, pemerhatian..kajian...dan segalanya yang berlaku di sekitar aku...oleh itu aku tulis...menulis setiap pandangan aku...

Ini aku..dan tetap begini...huhu...
Ok la...nak bakar kek kejap....
jumpa lagi ye....

No comments:

Post a Comment