Tuesday, February 12, 2013

....My Bro...



Hi everyone....I'm not sure how many days I left this page...Its not like I'm busy..but the internet seems like not so good..so I could not do anythings....well....Happy Chinese New Year...Gong Xi Fa Cai....Xin Nian Kuai Le......

Sempena cuti ni..my bro balik umah....cuti tahun lepas katanya..forward tahun ni....macam2 juga sebenarnye jadi this week..but..could not write and share it here..well...back to topic....when my brother coming back..I really like it...why??? because only when he is home..then I could eat something delicious....suke...suke..ske...I like to eat..huhu...

Since in my family, there is only two of the are male...so he is special..everybody wait for him coming home....and visit them at their house..especially kak long...

Abang yang aku ade...die la satu-satunya...aku tidak pernah lupa..aku dan die sama-sama membesar...since aku ngn die cuma beza dua tahun saje...aku ingat dulu-dulu masa di bangku sekolah rendah....aku palng rapat dengan die..kemana-mana pasti ade aku ngan die...ke sawah...malah aku belajar naik basikal dengan die....banyak sangat...bagi aku die abang yang baik...

Tapi tu semua dulu....bile aku dah sekolah menengah semua jadi lain...biasalah..dalam keluarga mana-mana pun, pasti akan lebih sayang anak lelaki kn..tambah2 anak lelaki dalam keluarga aku cuma dua orang saje...memang untung la mereka berdua....lama-kelamaan, makin besar jurangnye..makin jauh..makin xrapat...hingga kini...

Namun setiap kali balik, die xpernah xbelikan apa-apa makanan yang sedap...tadi je dapat makan sate...rasenye dah lama sangat2 tak makan sate...paling last raya puasa hari tu...september 2012 la kot...

Tapi kekadang aku teringat someone bila die balik...someone yang aku kenal...yang aku anggap die macam abang...aku harap die abang aku...bila aku susah die tolong...bawa aku makan dekat tempat yang aku tak pernah makan lagi...p pantai same...join makan....there is so much memories I could not forget easily....namun tiada lagi....die tiade lagi...maybe ade..tapi untuk insan lain..untuk adik yang lain...untuk adik kandungnya mungkin....tak ape la....jodoh pertemuan ajal maut segalanya bukan ketentuan kite....

Well..harap-harap abang aku...dan juga insan yang aku anggap abang tu akan berbahagia...mungkin tak lama lagi dapat la kakak ipar ni.....cam dah tak lame je....huhu...xpernah lagi dapat kakak ipar...asyik dapat abang ipar je...xbest....

Ok la...jumpa lagi....

.....ukhuwwah Fillah abadan abada.....

.....saranghae....


No comments:

Post a Comment