Saturday, February 16, 2013

Memasak......



Hai...apa khabar anda semua...? dah makan malam? Pastinye ramai wanita sekarang yang kurang rajinnye nak memasak....ai..sementara membujang ni boleh la memalas kekadang tu...namun, orang kata, kalau tak praktik sekarang, semasa belum kahwin ni...bila lagi...nanti dah kawin baru nak belajr dan bermalas-malas..memang xdapat la....

Memasak tu memang salah satu tanggungjawab seorang isteri...seorang ibu...banyak kelebihannye...pertamanye boleh la suami rase air tangan isteri...tak sia-sia la kawin..kalau kawin tapi tetap makan kat luar je hari-hari, kan membazir namanye...tak nikmat la...chef wan dalam iklan tv pun cakap, orang kat kedai tu masak sebab nak untung je..tiada kasih sayang dalam masakan....betul tak anda rase?

Bagi aku betul tu....bila isteri atau ibu yang masak, even makanan yang biasa-biasa je..pasti sedap...pasti hingga menjilat jari....sedapnye...kerana ape?? kerana ade kasih sayang dalam masakan....bile anak-anak pergi merantau belajar jauh-jauh dari ibu...pasti akan selalu rindu masakan ibu....

Jika anda seorang ibu, seorang isteri yang tidak menyediakan masakan untuk anak-anak suami...pernahkah anda terfikir semua ni..??? Anak-anak lebih suka makan di luar..sebab ape...? sebab ibu tak masak...jadinye walaupun masakan diluar yang dijual di kedai tu dikatakan tiada kasih sayang, anak-anak lebih memilih itu kerana ibu mereka tidak memasak...jadi sudah terbiasa...huhu...

Pesanan untuk diri aku sendiri...dan juga bakal suami aku...doronglah aku untuk selalu memasak...untuk sentiasa memasak hidangan untuknya...dan aku akan sentiasa improved skills memasak..supaya insya' Allah suami aku akan dapat menikmati makanan yang lazat hasil dari air tangan isterinye..hehe...
Merepek lagi aku ni....hehehe..

Ok la...ni cuma pendapat aku je....well...belajar la memasak..slowly....ok...jumpe lagi...

No comments:

Post a Comment