Friday, February 15, 2013

..Pensyarah...


Hai..anda buat ape di kesunyian pagi ni...berfikir juga?
Hurmmm...masih aku berfikir..teringat kembali..bermacam-macam jadi didalam hidup ni...harus bagaimanakah sebenarnye...

Aku...
Masih disini....seolah-olah menanti satu cahaya harapan untuk aku...menanti rezeki yang datang bergolek..seolah-olah rezeki tu akan datang bergolek kepada aku dan aku begitu bertuah....arghh....
Berfikir dan terus berfikir....

Dulunya aku fikir aku mahu menjadi seorang pensyarah...kerana itu cita-cita aku sejak di bangku sekolah...aku sangkakan aku dapat lakukan dengan lancar..namun beginilah aku...masih di rumah...keinginan sambung belajar tu memang ade..malah lebih dari yang lain..namun ade penghalang aku...bagaimanakah harus aku lakukan....?

Dulunya..aku ingat aku boleh berkongsi cerita dengan pelajar-pelajar aku tentang pengalaman yang pernah aku lalui...namun bilakah?
Aku betul ingin sambung belajar lagi...mengejar cita-cita aku....namun tiada siapa pernah tanyakan apa yang aku inginkan...siapa yang pernah tanya aku ingin lakukan ape...aku ingin belajar..siapa ingin menolong aku??? Sambung belajar bukan sedikit duit diperlukan...belajar degree saje berapa yang aku gunakan...dimana harus aku korek lagi....

Aku betul ingin menjadi seorang pensyarah...kerana aku rasakan jiwa aku disitu...mase belajar dulu...sama2 belajar..subjek yang sama...aku suka sangat apabila ade yang bertanya pada aku bila mereka tidak faham akan sesuatu subjek...aku ingin memberikan kefahaman pade yang tidak memahami..berkongsi ilmu pada yang tidak mengetahui....

Apa yang jadi padaku???
Dimana keberanian yang dulunye ade padaku....
wah...xtau nak cakap ape lagi...cuma..the more I think, the more I regret.....

Patut berserah cmtu jer?????
atau perlukan seseorang menasihati????????
Aku tak tahu...


No comments:

Post a Comment