Sunday, May 26, 2013

Terkadang keluar tengok dunia luar...

...Assalamualaikum...

Hai...selamat petang semua...buat ape tu..?
Wah..penatnye la..baru balik pergi ambik referee sign tadi...
harap-harap kali ni boleh la buat master....peluang terakhir la ni bagi aku..kalau tak dapat jugak, terpaksa la aku pergi cari kerja kat luar negeri kelantan ni....

Doakan aku ye..moga-moga kali ni dapat la aku sambung master...sangat berharap...ok...
nak cerita beberapa perkara yang aku lalui dua tiga hari ni...khamis aritu aku keluar, buat appointment dengan pensyarah..jumpa la dengan pensyarah aku tu....pensyarah yang paling hebat dan cerewet di UMK...hehehe...maaf ye ibu...kami semua panggil die ibu...tapi sejak die dapat Datin, kami panggil die Datin Ibu...hehe...

Perkongsian dengan die hari tu...die cakap masa depan kita memang kita tak tahu...kita berusaha...Allah yang tentukan...namun haruslah ada impian dan cita-cita dan harus berusaha bersungguh-sungguh...dalam jalan berusaha itu juga, cubalah bantu orang sekeliling kite untuk capai cita-cita mereka..moga ada keberkatan....tu kesimpulan je la...memang panjang kteorg berborak..tapi bagi aku, tu je la yang dapat disimpulkan....

Takde pulak gambar die...baru ingat nak letak gambar dia...

Cerita kedua, semalam singgah di masjid Pengkalan Chepa tu..pastu aku kagum dengan sorang makcik ni..bagus die...ade banyak sampah dalam masjid tu..aku baru je masuk, dengar makcik bebel...kesian pun ade...tapi die tetap sapu sampah tu...aku rase kalo aku sendiri pun mungkin tak sapu sampai satu ruang wanita tu...maybe cket2 yang kat belakang tu boleh la kot..tapi aku betul tak faham...ade juga la manusia yang tinggalkn sampah dalam masjid...padahal masjid kn tempat beribadah...tak fikir ke dieorang..bukan takde tong sampah kat luar tu....

Cerita ketiga pula....tadi pagi...aku kagum juga dengan seorang lelaki ni...sepanjang perjalanan dalam bas tadi...die baca al-Quran...bagusnya die...terlintas di fikiran aku, berapa ramai je yang sanggup buat macam die..aku sendiri pun tak buat....hurmmm...moga-moga lepas ni aku boleh buat begitu juga...insya' Allah...mudah-mudahan....

Penat juga hari ni...tapi untungnya hari ni sebab ada orang tumpangkan aku balik...bukan tumpangkan..tapi amik aku kat Pengkalan Chepa sana dan hantar sampai jalan besar ke rumah aku....huhu...thanks a lot..aku jumpa dia sebab aku nak die kenal aku dengan kelemahan aku sendiri..jadi lepas ni, apapun jadi...aku terima seadanya.....ok....

Cukup sampai sini la...nak sambung taip thesis akak aku pulak...kesian pulak kat die...moga-moga dapat siapkn hari ni....die pun nak cepat...ok..jumpa lagi di lain entry ye....

...jaga diri, hiasi peribadi....

No comments:

Post a Comment