Saturday, May 25, 2013

Selamat Pengantin Baru

...Assalamualaikum...

Hai....ape khabar? anda sedang buat ape tu? Gotong royong majlis kenduri esok....?
Wah..meriahnya...Di rumah ni lama dh xde majlis gitu..tunggu akak yang ke 5 aku kahwin tak tahu pula bila..aku pula? ai..lambat lagi la gayanye...calon pun takde...

Khas untuk yang dah kahwin semalam, hari ini, esok, lusa dan dalam masa terdekat ni....Selamat Pengantin Baru...semoga bahagia hingga ke syurga...insya' Allah...well...aku sebenarnye nak tujukan ucapan ni buat pensyarah aku dan classmate aku yang akad nikah petang tadi...alhamdulillah..ada jodoh dieorang tu....syukur la....selamat pengantin baru...moga berkekalan bahagia hingga ke syurga la ye...

Hurm....buat yang belum kahwin macam aku ni...sabar je la menanti..mungkin jodoh tu belum datang lagi...apapun sebelum jodoh tu sampai betulkan diri kita dulu...ye la..dari segi persiapan diri..untuk menanggung segala tanggungjawab sebagai seorang isteri atau suami..semua tu bukan ringan dan perlukan persediaan...ramai yang nyata hanya buat persiapan majlis sahaja...tapi tak ramai yang fikirkan persiapan diri dari segi agama, akhlak dan peribadi....perbetulkan semua itu perlu untuk menjamin kebahagiaan dan supaya berkekalan sesebuah perkahwinan itu...

wah..pandai pulak aku bercakap..hehehe...sebenarnye pernah terbaca semua tu kat page Prof Muhaya...I like her..best ayat-ayat die dan mendalam maksudnye..jadi ini salah satu daripadanya...dan aku coretkan disini sebagai ingatan untuk sendiri dan sesiapa yang membaca entry ni...moga-moga bermanfaat la hendaknya....

Gambar ehsan dari Google Images

ok la...nak tido la....jumpa nanti ye...jaga diri hiasi peribadi...

No comments:

Post a Comment