Tuesday, May 7, 2013

Hati Merintih..

...Assalamualaikum...

Hai...apa khabar kalian semua..? harap sihat la ye....PRU 13 pun dh selesai...malas nk membahaskn tentang isu tu...yang penting Allah Maha Mengetahui semuanya..apa yang terjadi...balasannye di akhirat kelak..jadi jangan lupa dan sentiasalah ingt Allah...

Entahlah..hati ini sering kali merintih...sejak akhir-akhir ini rasanya tidak kuat..air mata selalu ingin mengalir di pipi...namun apalah dayaku...aku cuma insan biasa...aku kecewa...aku sangka ini kali lah aku jumpa orang yang boleh terima aku seadanya aku..kekurangan aku..menyukai aku kerana ini aku...kerana sikap aku..bukan kerana sifat dan sikap yang die idamkan....aku sangka aku temui insan yang sebegitu untuk aku jadikan teman hidup....

Bagi aku sduah cukup terlalu banyak kecewa sebelum ni....namun kali ini juga begini? aku tak tahu...mungkin  aku terlalu berharap dan berangan yang aku dengan die akan bahagia..aku dengan die akan melayari kehidupan bukan sekadar pasangan kekasih..namun suatu hari sebagai suami isteri..begitu tinggi angan aku....oleh kerana itu aku kecewa....

Namun apalah daya ini...kerana aku insan biasa..akur dengan segala ape yang terjadi..mengubat luka hati ini dengan meluangkan mase mengenal diri sendiri...menambahkan lagi pengetahuan...terkadang teringat aku...jika aku masih di kuliah, pasti lebih mudah bagi aku hadapi semua ini...

Ya..aku harus bersangka baik..pada Allah..pada die dan pasangan...aku anggap ini adalah petunjuk Allah buat aku yang telah meminta pertolonganNya dalam membuat keputusan...Allah tunjukkan aku die bukan lelaki yang sesuai untuk aku..die lebih sesuai untuk insan lain agaknye...

Berbanding kekecewaan die...aku harapkan kebahagiaan die...jika ini yang terbaik untuk die..bagus la..aku relakan semua ini demi kebahagiaan die....aku berharap dan berdoa agar Allah titipkan kasih dan sayang untuk mereka berdua supaya kebahagiaan akan menjadi milik meraka....dan berkekalan hingga ke syurga..aku gembira jika inilah yang die namakan kebahagiaan buat dirinya...aku doakan die supaya tidak kecewa lagi..supaya tidak ditipu lagi...n tidak menipu dan permainkan perasaan insan lain....

Aku boleh hadapi ini..kerana ini sudah biasa bagi aku...ini bukan pertama kali..bukan kedua kali..tapi sudah berkali-kali jd begini dalam hidup aku....

kalau awk dan pasangan awk terbaca luahan ini...saya ikhlas nyatakn ini dan doakan kebahagiaan awk berdua....

No comments:

Post a Comment