Monday, May 27, 2013

Keunikan seseorang...

...Assalamualaikum...

Hai...buat apa tu...? hurm...teringat aku masa aku pernah rapat dengan seseorang...ya..dulu masa di matrik, masa di peringkat universiti...bila aku ingat balik..memang aku selalu ada yang sudi anggap sebagai kawan..alhamdulillah...walaupun dengan kekurangan yang banyak pada diri aku..namun masih ada yang sudi..

Keunikan seseorang tu sebenarnya terletak pada kelemahan dan kekurangan dia. Contohnya mungkin dia seorang yang sensitif...itu keunikan dia..mungkin orang lain sensitif juga, namun sensitif tu takkan sama dengan sensitif pada dirinya...sebab tu lah ia adalah keunikan pada dia...itu dirinya....itu yang bezakan dia dengan orang lain...

Jadi sebolehnya terimalah seadanya seseorang itu dan anggap kelemahan dan kekurangan dia adalah sesuatu yang unik dan ia membezakan seseorang dengan dirinya...itu lebih baik..namun, mungkin ada perangai buruk yang die sendiri nak berubah dan mintak tolong anda bantunya...ya..bantulah...supaya dia mampu lakukan..dengan semangat yang anda berikan mungkin lebih mudah baginya teruskan perubahan itu...

Aku sebenarnya terfikirkan diri sendiri..siapalah yang boleh terima diri ini...sedangkn terlalu banyak kelemahan yang tak dapat aku atasi...aku cuba menerima sesiapa sahaja dan cuba terima kelemahan yang ada pada dirinya..namun mungkin aku bukan yang terbaik...apapun, aku gembira kerana ini adalah aku...

Aku tak tahu bagaimana perasaan ini sekarang..terkadang rasa kosong...perasaan yang sebelum ini telah move on...tak pe la...aku patut fikirkan perkara lain yang sepatutnya untuk masa depan aku....ya..inilah keunikan aku..hahaha...

ok la....jumpa lagi di lain entry...
~Jaga diri, hiasi peribadi~


No comments:

Post a Comment