Thursday, May 16, 2013

Beginikah....?

....Assalamualaikum....

Hai..ape khabar? hurm..sedang buat ape tu..? of coz la baca blog ni...huhu...
Actually rasa ade sedikit kesedihan dalam diri ini bila tahu hakikat sebenar..entah kenapa, tadi hantar msj dkt die..nak tanya hakikat sebenar ape yang jadi....supaya dapat aku faham keadaan sebenar...

Ya Allah, sungguh aku tak tahu yang die sangat berkecil hati dengan kata-kata aku...itulah yang selalu orang tua berpesan jaga kata-kata...tapi aku rasa malam tu aku dh susun sehabis cantik dh kata-kata aku...sungguh aku xtahu die tersinggung bila aku cakap dia tipu aku...
Well maybe salah aku...korang nilai la sendiri....

Ok..cmni...malam tu aku dapat satu msj dari sorang pompuan...die msj aku tanya siapa aku...then mengaku die tu bakal isteri arif....akan berkahwin hujung tahun ni...ape perasaan anda jika pada masa yang sama, anda mula menyukai arif...? ape tindakan anda? tidakkah anda rase tertipu? sedangkan aku selalu mintak arif jujur dan ceritakan semua tentang ex-gf die...kalo die nak berbaik balik pun cakap je...aku bukan akan halang pun....itu hak die....untuk berbaik ataupun tidak..terpulang pada die...memandangkn aku dengar cerita yang die seolah-olah tak boleh hidup tanpa GF die tu...macam nak mati la kononnye....macam sayang giler...

Mereka putus bukan lama sgt..bulan 1...sekarang bulan 5...kejadian tu pulak awal bulan 5..bg aku, ade kemungkinan die berbaik balik...memandangkan die tidak pernah cter kat aku....die bagaikan berubah perangai sebelum tu...macam ade sembunyikan sesuatu....

ye..mungkin aku salah..tuduh die tipu aku....mcm2 aku ckp...tp aku btol2 xdapat kawal perasaan aku mlm tu...aku sedih dan marah dgn ape yg jadi...aku tunggu penjelasan die..aku tdo lmbt malam tu...aku harap die akan jelaskn..tapi xde..die diam je....kata sangat penyabar orangnya...

Rupanya die kecik hati bila aku ckp die tipu aku...kalau benar die tak tipu kenapa die tutup fon die..kenapa die tak explain malam tu juga....sekarang ni seolah-olah aku adalah orang yang menjadi punca die tertutup pintu hati untuk mana2 wanita...

Jadi aku yang salah dalam hal ni? Lansung die tak faham perasaan aku...xpe la...
aku redha dengan semua ni...akan aku teruskan kehidupan ni....dengan jayanya.....
Aku dan die tiada kefahaman...
Jadi lebih baik jangan menyakiti hati sendiri n hati orang lain.....
ok la..baik tdo...tenangkn diri dengan tdo...
Selamat malam...salam kemaafan untuk semua n selamat hari guru untuk semua guru...


No comments:

Post a Comment