Thursday, September 26, 2013

Oh..sekolahku dulu....

...Assalamualaikum...

Hai semua...buat apa tu? Kerja...? lunch..? 
Semalam tengok-tengok facebook..jumpa la page sekolah menengah aku...
Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Gunung..

Disebabkan jumpa cikgu sekolah semalam...so hari ni entry pasal sekolah..hihi...aku sekolah sini sejak tingkatan 1 sampai la tingkatan 5....



Dari jauh dah nampak sekolah ni...sebab color die yang sangat la kuning....hihi...masa aku sekolah dulu bukanlah warna ni...cuma beberapa tahun lepas je sekolah ni di cat dengan warna kuning ni...tapi ok jugak..nampak cantik juga...

 masa aku sekolah dulu...yang sebelah kiri tu bangunan makmal....yang kanan tu macam-macam bilik ade...salah satu adalah bilih untuk kelab...

 Yang ni depan makmal sains...makmal ni biasa budak-budak form 1 to 3 je yang guna...dulu masa aku form 3, bilik darjah aku ade kat atas makmal ni...

  Yang ni berdekatan dengan tangga untuk ke makmal KH kat atas tu...yang kat depan tu ade 100plus tu adalah kantin sekolah...

Yang ni bahagian depan...ade koperasi di sebelah kiri dan pondok di sebelah kanan...

Yang ni..masa bergambar untuk majalah sekolah masa form 5...find me....!
Ni semua clasmate aku bersama guru kelas...guru kelas aku ni cikgu english..afternoon sir...yang bestnya..bila time literature tu, die explain setiap satu ayat dalam buku tu..maklum la..die faham student die bukan semua pandai english...

  Yang ni tak tahu la majlis ape...I guess teacher's day...sebab ni gambar agak baru...aku cuma nak tunjuk yang pakai baju hijau tu la sir nuri yang aku ceritakan semalam....

And thisone..my fav ustazah....ustazah Zainun...muda je muka die ni...dulu 10 tahun lepas pun rasanya muka die semuda  ni juga..awet muda ustazah ni....aku masih ingat die banyak bagi nasihat yang baik...contohnya, kalau nak exam, puasa..cari keberkatan...moga-moga dengan puasa Allah bagi kemudahan untukjawab exam...kalau tak mampu..mintak ibu yang puasa...yang lainnya aku ingat...die selalu cakap sape yang tak buat kerja die bagi..jumpa di di padang Mahsyar...jawab kat sana kenapa tak buat kerja tu...hihi...aku dengar dah nak pencen tahun depan kot...tak pasti la tu...

Semua gambar ni ikhsan dari page Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Gunung...thanks..hihi...ini sekadar kenangan zaman belajar dulu....nanti boleh simpan ni..tunjuk kat anak-anak...huhu..
Ok la...jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment