Sunday, December 22, 2013

Yang kecil..jangan dibesarkan....

....Assalamualaikum...

Hai...apa khabar? 
Harini aku nak ceritakan mengenai sesuatu yang sering jadi...
tak kira la kt mana sekali pun..
aku pun pernah lakukan kesilapan yang sama...
tapi setelah itu..aku insaf...
aku berjanji untuk tidak lakukan lagi...

aku tak nak burukkan orang lain....jadi..
lebih baik aku ceritakan hal aku sendiri...
aku pernah juga marah seseorang....tulis macam-macam kat facebook...
mengenai dia..mengata seolah-olah aku orang yang baik....
memang tiada yang komen....aku syukur sbb aku xperlu nak tanggung dosa orang yang komen dan like apa yang aku cakap tu....last2 aku remove status tu..n mintak maaf balik dengan org tu....
aku menyesal juga dgn apa yang aku kata tu...
kalau ikutkan aku tidak lakukan begitu sebelum tu...
tapi..sebab marah dan kecik hati sangat...
aku buat...

2 3 hari yang lepas..aku tengok ade yang timbulkan satu isu...
isunya mudah...kenapa orang tu remove die....
bagi aku isu ni tidak besar untuk diperbesarkan...
tapi sekarang ni macam satu kumpulan maya ni dah tahu isu ni...
masing-masing komen dan like...

bagi aku...senang je...tak puas hati jangan buat mcm tu...
mungkin dia ade sebab sendiri...kita tak tahu sebab die...so don't jump to conclusion....
yang mula2 komen pun...tak perlu la nak tunjukkan nama tersebut....
tak perlu la eh...harap sgt supaya ada kesedaran tu....
mungkin kecil padanya...
tapi sekarang ni dah jadi besar...

guys......kalau anda tak kisah dia tak nak kawan dengan awak..jangan buat macam tu...
itu dikira mengaibkan die....nanti pahala u all..die kaut...rugi la pahala u all..berpada-pada laa...
kadang-kadang facebook ni banyak yang buruknya dari yang baik....
pandai2 la ye....

No comments:

Post a Comment