Thursday, December 12, 2013

Demam thesis......

...Assalamualaikum...

Hai semua..apa khabar? hai..lately ni sibuk cket..tak sempat nak buka blog..ini pun bukak blog sebab kekurangan idea untuk buat thesis....macam demam thesis pula rasanye..teringat zaman buat thesis kat UMK dulu..memang mcm ni la juga rasanye....macam tiada ruang yang luas nak bernafas...mana taknye, kertas situ sini..bersepah dengan bahan-bahan rujukan thesis...memang tak boleh lupa la...

Tapi apa yang menariknya, aku suka macam ni...sejak awal aku belajar Research Methodology dulu memang aku suka sangat...dan sangat berminat nak buat research ni...namun cuma aku ni tidak begitu kreatif dan tidak terfikir apa tajuk yang sesuai aku buat....apa-apa tajuk pun boleh..cuma tajuk yang boleh menarik pembaca tu tajuk yang macam mane agaknye...?

Thesis yang aku buat sekarang ni bukan aku punya pun..ini thesis akak aku yang sekarang ni berada pada tahun akhir...jadi wajiblah dia buat thesis....sebenarnya pada mulanya die buat sendiri...tapi suatu hari die tanya pendapat dan idea aku....masa tu die dh ade tajuk....mula-mula aku cuma jadi macam supervisor thesis die secara tidak rasmi..tapi akibat kekangan masa...jadi die minta aku buat beberapa bahagian termasuk Literature Riview....its ok for me...rasa fresh cket otak ni sebab kena membaca dengan banyaknya dua tiga hari ni...

Tapi rindu juga zaman masa buat thesis dulu...dengan tekanan masa, pelbagai soalan ditanya oleh pensyarah...memang macam-macam la..but the best part is bila dh dapat keputusan....gembira bila tahu research kita mendapat markah yang baik....

I hope I will do my own reseacrch soon...

No comments:

Post a Comment