Saturday, August 31, 2013

Buku hasil penulisan sendiri...

....Assalamualaikum...

Hai..selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 56....kita patut bersyukur menjadi rakyat Malaysia kerana negara kita terlalu banyak kelebihan..syukurilah nikmat ini...

Tengok majalah tadi, ada gambar Prof Muhaya..aku suka sangat tengok die..bila die bercakap penuh hikmah..lemah lembutnya dan nasihatnya biasanya begitu berkesan..kata-katanya bagaikan ada suatu aura yang boleh memotivasikan orang lain...I wish that I could be like her in future...

Setakat ni aku cuma memiliki satu je buku hasil dari penulisannya..dan buku tu sangat baik bagi aku...disamping bercerita, ada terselit banyak nasihat dan pengajaran....bagus sangat...I like...hurm...aku terfikir juga..kalau la..suatu hari nanti aku akan buat perkara yang sama sepertinya....

Maksud aku, menceritakan suatu pengalaman yang aku dapat dalam bentuk penulisan...dan dibukukan..untuk jadi pedoman pada insan lain.....wah....tak dapat nak bayangkan gembiranya dapat buat macam tu..sebuah buku hasil penulisan aku sendiri...dan kongsikan dengan orang lain...

Semoga suatu hari nanti impian ini tercapai...setelah aku bekerja nanti, aku berjanji untuk membeli sebuah buku pada setiap kali gaji aku masuk..hihi..insya' Allah...setahun dah boleh dapat 12 buah buku...wah..bestnya...suka..suka...tapi I wonder if I can finish it all...xpe...aku akan manfaatkan buku yang aku beli...nanti jika aku ada rumah sendiri, aku akan buat satu bilik sebagai mini library..supaya anak-anak aku nanti dapat aku pupuk minat membaca..insya' Allah...

Pengalaman yang pernah kita lalui, jangan sia-siakan...janganlah membiarkan perasaan dengki anda membuatkan anda buta untuk menghalang orang yang kita kenal, kita rapat untuk ulangi kesilapan kita...memandangkan kita pernah mengalaminya, jadi tidak salah untuk  memberi sedikit nasihat supaya mereka tidak lakukan kesilapan yang sama..sebenarnya, kita akan dapat balasan yang baik jika menghalang seseorang melakukan kesilapan yang pernah kita lakukan...sebab kata-kata yang baik juga diberi ganjaran pahala...tidak salah untuk memudahkan orang lain kerana ketika kita memudahkan urusan insan lain, maka Allah akan mudahkan urusan kita..Insya' Allah..fikirkanlah...

Hidup ini cuma sementara..dan kita semua saling memerlukan antara satu sama lain...
Ok la...selamat malam semua...

No comments:

Post a Comment