Sunday, March 3, 2013

Same as before..


Hai....apa khabar semua? semoga dalam keadaan sihat dan ceria-ceria selalu...
Kurang sihat sikit arini...sebenarnye dah beberapa hari pun...but today seems like worse...
Tak tahu la...ape harus aku lakukan..sehingga kini aku masih di rumah..aku sebenarnye tension sangat...sebenarnye aku bukan tak dapat offer..aku dapat beberapa offer sebab aku banyak juga apply kat jobstreet..tapi masalahnye aku ni kot yang takut...takut berada di luar sorang-sorang...

Yang latest, aku dapat offer dari company kat Damansara...assistant account...aku pelik juga kenapa die pilih aku...tapi kan, orang yang hantar emel tu pun dah cina...aku tak berani la...takot semuanya cina kat sana...aku ni penakut sangat la...sebab tu aku tak dapat nak buat keputusan sampai sekarang...

Yang aku terkilan sangat, dulu masa kakak aku yang ke 5 tu tak habis lagi praktikal, kak long dah nak tolong die cari keje...untung la...tapi aku, xde sape pun yang nak tolong..even tolong mengesahkan sijil2 pun xde pun nak tanya....lagi terkilan semuanye susah je nak mintak tolong...kalau time die, senang pulak tak tolong kang adik beradik sendiri pulak...

Aku ni susah nak lupa apa yang jadi....aku ingat dulu, aku jaga anak-anak die...tapi aku tak kata apa pun bila die tak bagi apa-apa pun upah...for me, well it was my nephew and niece too...so xkisah la...tapi susah sangat ke nak tolong bila aku perlukan pertolongan tu...sekarang masih sama...sama seperti dulu...

Now, I think better for me not in this house anymore....aku yang menolak tawaran yang aku dapat...tak pe la...biar la...banyak betul ketidakadilan berlaku...kenapa tak sedar...?
I just like not one of this family members...this is how they teach me the life is...then do not blame me in future.....

Aku harap dan berdoa..buka kan la pintu hati mereka....sedarkanlah mereka walau bagaimana pun caranye...semoga semua ini tidak berpanjangan selamanye...aku bukan kuat untuk hadapi semua ini...

No comments:

Post a Comment