Thursday, June 1, 2017

Ramadhan 6 1438

...Assalamualaikum...

Now, still at my office..just now, I stalk my friend which is no longer friend sice 2012.  Entah la..sekarang, banyak sekali yang berubah dalam hidup aku..terlalu banyak..sehingga aku rasakan, aku sendiri tidak mengenali diri aku sendiri..aku berubah menjadi totally bukan aku..itu lah kali pertama dalam hidup aku, aku telah kecewa yang keterlaluan sehingga aku lupa diri aku..betul2 Allah menguji aku saat itu dan aku tewas dengan segala macam godaan syaitan...aku masih ingat saat itu..

sukar sekali untuk aku bangkit...mengertilah kamu yang mengecewakan aku..hang tau dop aku ni terseksa?

sekarang aku cuba perbetulkan diri aku..walaupun aku sedar, ianya agak terlambat..namun aku tidak akan mampu mengulangi masa..yang sudah berlalu hanya mampu aku sesali...aku masih ingat, how i am eager to pursue my study until PHD level..but nothing...bagaimanakan ini aku biarkan dulu...

walau bagaimana aku memujuk diri ini untuk melupakan segala apa yang terjadi, namun masih aku tidak mampu untuk memadam segala kenangan saat tu..segala kemurungan...dan segalanya yang telah merosakkan jiwa aku...

Ya Allah...tabahkan hati aku untuk aku berubah dengan istiqamah dalam menjadi manusia yang lebih baik dari diri aku sebelum ni...

entah la..terkadang aku fikir, aku tak mampu untuk memaafkan orang2 tersebut sehingga pada saatnya mereka datang kepada aku dan meminta maaf dengan berdepan dengan aku...namun sehingga kini, tiada bayang...sesekali terfikir..kejamkah aku?

ok..jap..nak balik dah..esok sambung la lagi...

No comments:

Post a Comment