Wednesday, June 21, 2017

Erti Raya bagi aku.....

..Assalamualaikum,,,

erti raya bagi aku...?

Apa erti raya bagi kalian...?
pakai baju lawa-lawa, kumpul satu family, ketupat, rendang, lemang dan pelbagai juadah lain..duit raya...semua tu mesti kena ada..baru lah raya...

Namun bagi aku...aku tiada apa-apa perasaan pun..raya bagi aku cuma sekadar meraikan hari dimana dah habis ramadhan..kejayaan la untuk aku lakukan ibadah puasa selama sebulan..walaupun tak cukup sebulan..

Tahun ni adalah tahun pertama aku beraya sebagai seorang pekerja..tahun- tahun sebelum ni, aku penganggur tegar..so tahun ni suppose to be lain la kan..namun sama je la kot..cuma yang lainnya, aku balik lambat raya kali ni..selalunya aku puasa dengan family setiap tahun...tapi tahun ni, aku takde sehari pun berpuasa dengan family aku..semuanya sebab abang aku taknak balik masa nuzul Quran haritu..tapi aku dah agak dah dia taknak balik...bini kerja..bini pulak takleh drive..drive sorang2, pengsan la jugak oii...

Baju raya pun aku belum beli lagi..nampak gaya hari raya baru la aku dok menjahit baju raya...entah apa2 la aku ni..dengan persiapan raya, satu pun tak buat..satu benda pun takde...takpe la...asalkan family aku yang lain ada..especially ma..this year, sebab aku dah kerja..so, i buy a handbag for her..hadiah birthday la tu...hujung bulan 5 haritu birthday dia..

Belum dapat gaji lagi ni..tu yang sesak ni...baju raya sendiri takde..

bagi aku takde yang special pun pasal raya kali ni...maybe next year special..tu xtau la...ok..nanti lepas raya update lg pasal raya...

jom la sambung buat kerja...

No comments:

Post a Comment