Tuesday, June 6, 2017

Fall in love again~

....Assalamualaikum...

Hai, salam 11 Ramadhan..tak sangka kan, begitu cepat masa berlalu..sedar tak sedar dah 11 Ramadhan dah..cepat masa berlalu..dah azam Ramadhan kali nie nampaknya macam sukar dicapai..apalah..banyak sangat masa yang aku habiskan untuk perkara2 lain..sudahnya apa ibadah pun jalan setakat cukup makan je..entah apa2 entah..

back to topic...i am fall in love again...again and again...BUT...dont get me wrong...I am fall in love with UNIC again...dulu2 masa belajar, aku memang la suka UNIC ni..tapi bila dah habis belajar, jarang melayan nasyid ni..lupa diri, lupa segalanya...so now, i am big fan of this group again..

Lepas tengok gema gegar vaganza..aku jadi suka nak tengok dieorg..lagu2 dieorg memang la best sejak dulu..tapi kenapa aku tak pernah pulak dengar lagu yang tajuknya.." Atas Nama Cinta"..best la lirik dia...sebelum lagu ni, aku dok dengar lagu bertemu semula..lepastu aku dah fall in love dengan lagu atas nama cinta pulak...

best la lirik dia...suara Bazli tu pun best..yang penting, lirik dia memang meaningful...

emmm....best oi...

jom tengok lirik " Atas Nama Cinta"

Tika mata
Diuji manisnya senyuman
Terpamit rasa menyubur harapan

Dan seketika
Terlontar ke dunia khayalan
Hingga terlupa singkat perjalanan
Tersedar aku dari terlena
Dibuai lembut belaian cinta

Rela aku pendamkan
Impian yang tersimpan
Enggan ku keasyikan
Gusar keindahannya
Merampas rasa cinta
Pada Dia yang lebih sempuna

Bukan mudah
Bernafas dalam jiwa hamba
Dan ku cuba
Menghindarkan pesona maya
Kerna tak upaya ku hadapinya
Andai murka-Nya menghukum leka

Diatas nama cinta
Pada yang selayaknya
Kunafikan yang fana
Moga dalam hitungan
Setiap pengorbanan
Agar disuluh cahaya redha-Nya


Biar sendiri hingga hujung nyawa
Asal tak sepi dari kasih-Nya
Kerna sesungguhnya hakikat cinta
Hanya Dia yang Esa

Saratkan hati ini dengan cinta hakiki
Sehingga ku rasai
Nikmat-Nya
Syurga-Nya
Cinta-Nya

Copy paste lirik lagu nie kat: LirikNasyid.com


Enjoy...okay...see you around

No comments:

Post a Comment