Wednesday, July 1, 2015

Pentingnya jujur...

...Assalamualaikum...

Hai...selamat petang...
Huh...penat..panas dan sakit hati....letih rasa..habis semua pahala aku harini..gara2 sebuah mesin basuh..adoimak...kes semalam lagi ni..

Aku bukan nak kata peniaga melayu tak bagus..tapi bila kurang pantauan pekerja pula yang amik kesempatan..dari semalam macam2 alasan dia bagi..

Macam ni la...kita buat apapun kena jujur...sebab apa? Kalau kita jujur..semuanya akan berjalan lancar..dalam kes arini..dia asyik tipu je die dok kt ne..cuba kalau cakap betul2..bukan aku tak boley nak bagitau die jalan mana kena lalu...kalau dia jujur xde la kita nk marah..ni dah la menipu..mintak maaf pn tak...nasib baik die tu lelaki.,kalau tak aku sound je depan²..45 minit aku dok tgh panas tunggu die..mau pecah kepala aku kena panas..45 minit tu blh smpai bandar da tu...stress...

Tolonglah...anda diluar sana..kalau tahu anda salah, jangan nak berdalih...jangan cari alasan...terus je mintak maaf...takde la orang lagi nak marah...bila mintak maaf tu..orang pn rasa,,,,oh xpe la...die dh mintak maaf...

Tapi kalau mintak maaf je..lepas tu ulang lagi..hampeh la..xde nilai la maaf awk tu bila selalu diucap..dan kesilapan yang sama pula tu..aish...

Sama juga dalam sesuatu hubungan...tambah2 hubungan jarak jauh..kalau tak jujur macam mana hubungan tu nak kekal lama...lambat atau cepat akan terbongkar jika kita menipu...jadi jujurlah..jika anda jujur..xde ape yang nak dirisaukan...

Bagi aku..aku percaya yang kejujuran tu elemen yang sangat penting dalam hidup kita..bagaimana pun seseorang tak dapat menerima kita setelah kita jujur, suatu saat, dia akan berfikir semula..dan cakap.."ohhh..sekurang-kurangnya dia xtipu"...rather than who hypocrite..yup..bagi aku..sesakit mana kejujuran tu..aku akan terima...sebab sebuah penipuan adalah lebih menyakitkan dan sukar dimaafkan...

Ok la...sekian bebelan cik mar arini...tak tahu nak masak apa untuk berbuka...


No comments:

Post a Comment